27 Temmuz 2012 Cuma

Kurt mu Sırtlan mı (Vahşi hayvanların Kavgaları )

Bu soruyu kısa bilgilerde paylaşmak istedim

Kurt ve sırtlan kavgası pek sık rastlamadığımız bir durum..

Bir Kurt un  tek başına dolaşma ihtimali düşüktür.Aynı şeklide bu sırtlanlarda da geçerlidir.İkiside genellikle grup halinde dolaşır ve grup halinde saldırırlar.Sırtlanların Kaplanlara kafa tuttuğu hatta yemeklerini önünden aldığı videolar internet de mevcutdur.Fakat henüz bir kurt un kaplana kafa tuttuğunu görmedim.Ayrıca Sırtlanların Ağzındaki basınç gücü bir Kaplan dan daha fazladır.Sırtlanların dişleri gerçekten çok büyük ve vucutları çok hantal gibi gözüksede gayet hızlıdırlar.Bence Kurt ile Sırtlan bir yemek için kavga etseler Sırtlan bu yarışı kazanır derim..

2 yorum:

  1. Taa 2012'de paylaşılmış bir konu olsa da demeden edemeyeceğim. Sanırım karıştırdınız. Sırtlanlar bir kaplanın elinden yemeğini alamaz çünkü kaplanla aynı bölgede yaşayamazlar. Kaplan Asya taraflarında yaşarken sırtlanlar Afrika'da yaşarlar. Gördüğünüz videolardaki yemeğini sırtlanlara kaybeden hayvanlar aslan diye düşünüyorum. Durum böyle olunca da kurtlar bir aslanın elinden yemeğini alamaz çünkü kurtlar Afrika'da yaşayamazlar.

    Şimdi "Kurt vs Sırtlan"a geçelim. Kurtlar ve sırtlanlar sizinde dediğiniz gibi sürü halinde yaşarlar. Ancak kurtlar avlanırken taktik uygularlar. Hilal taktiği dişi taktiği vs, (Dişi taktiği genelde kendilerini tehdit eden güçlü hayvanlara karşı kullanılır. Kurt sürüsü hayvana bir dişi gönderir ve bu dişi hayvanı sürünün bölgesine çeker. Kurban sürünün bölgesine girdiği anda tüm sürü hayvana çullanır. ) Ben belgesellerde veya diğer kaynaklarda sırtlanların taktik ile avlandığını görmedim. Hatta sırtlanların pek avlandığını görmedim, daha çok yemek çalıyorlar.

    Bu sebepler ile kurt diyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yazi baya eskiydi ama yinede yorum icin tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil

Random